اصول انتخاب کسب و کار اینترنتی در منزل
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

نکات مهم در انتخاب کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان

همان‌طور که مشاهده نمودید ایده‌های کسب و کار موفق  و ایده‌های خلاقانه کسب و کار زیادی وجود دارند و شما می‌توانید با بهره گیری از آن‌ها و در هر یک که تبحر دارید موفقیت زیادی را کسب کنید. در این مسیر تنها کافی است که استعداد و سبک خود را یافته و بررسی نمایید که چطور می‌توانید نظر و توجه مخاطبین و مشتریان را به خود جلب کنید.

ویژگی شغل خوب جزو مطالبی است که باید با دقت بررسی گردد و نتایج تحقیقات صورت گرفته از افراد مختلف با سنین و تجربه‌های گوناگون نشان داده است، که افراد با نارضایتی از زندگی شغلی خود ممکن است، بین ۱۰ الی ۱۵ بار تجربه‌ی تغییر شغل را داشته باشند.

اکثر افراد در ابتدای مسیر ناامید یا بی‌انگیزه بودند و اذعان داشتند، که در یافتن شغلی مناسب ناتوان‌اند. نکته‌ی جالب از تجربه‌ی این جلسات مساله‌ای است که ما از آن با عنوان عدم شناخت کافی از خود یاد می‌کنیم. چرا که درصد زیادی از افراد (بین ۶۰% تا ۷۵%) در جواب به سؤال فرض کن من تمام خواسته های کاری تو را برآورده میکنم. حال بگو دوست داری چه کاری انجام دهی؟

(می‌گفتند: فرقی نداره فقط خوب باشه)

پاسخ آن‌ها ما را به این حقیقت رساند که اغلب افراد نمی‌دانند ویژگی شغل خوب چیست؟ و یا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در این نوشته قصد داریم پیرامون شغل مناسب و ویژگی‌شغل خوب گفتگو کنیم، تا بدانیم شغل مناسب در تعریف ما چیست؟ و چطور می‌توانیم با این نوع شناخت زندگی کاری بهتری را تجربه کنیم.

همچنین در زیر، لیست مقالات مرتبط با موضوع اینمقاله را برای شما آورده‌ایم تا از آن‌ها استفاده کنید.

از کجا بدانیم شغلمان ویژگی های شغل خوب را داراست ؟

یکی دیگر از پرسش‌های حرفه‌ای  افراد در زمینه‌ی رضایتمندی شغلی این است.

واقعاً من به چه شغلی می‌توانم علاقه‌مند باشم؟از کجا بدانم عاشق چه شغلی هستم؟

در نگاه اول این سؤال ها نباید با پیچیدگی‌های دنیای حرفه‌ای شغلی پاسخ داد. از نظر بهترین پاسخ در درون فرد نهفته است و زمان بروز آن را به سادگی می‌توان در نحوه‌ی برخورد با شروع هفته‌ی کاری جست.

اگر شروع روز کاری برایتان انگیزه بخش یا محرک پویایی است این شغل می‌تواند برایتان مناسب باشد و برعکس اگر حتی با فکر کردن به یک هفته‌ی کاری پیش‌رو احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنید، این جاست که باید حواستان به چراغ‌های هشداری که در وجودتان روشن می‌شوند، باشید.

درآمد و ساعات کاری مناسب تنها دو مؤلفه از کیفیت‌های کاری را تعیین می‌کنند. اما تأثیر علاقه و انگیزه کیفیت رضایتمندی را تا چند سطح می‌توانند بالا ببرد.

علائمی وجود دارد که به صدا درآورنده ی زنگ هشدار است و به شما می‌گوید به حرفه‌ی خود هوشیارانه‌تر نگاه کنید. باید یک تصمیم حرفه‌ای بگیرید و اندکی آینده نگر باشید.

شغل اصلی خود را انتخاب و تصمیم خود را جدی اجرا کنید.

مراقب اتفاقات قابل پیشگیری در این مسیر باشید. مثلاً اگر بیش از حد صبر کنید در نهایت تسلیم می‌شوید. پیشگیری از آثار مخرب زمانی قابل اجراست، که به علائم هشدار دهنده آگاه باشید که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • آیا شما برای تعطیلات آخر هفته انتظار می‌کشید؟
  • آیا همواره انتظار وقت استراحت را میکشید؟
  • آیا شما برای رسیدن به محل کار تأخیر دارید؟
  • آیا در مورد کار جدیدتان رویا پردازی می‌کنید؟
  • آیا در مورد درخواست و ارتقاء شغل خود دچار تردید هستید؟

اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است پس شما تنها نیستید!

یک شغل مناسب برای شما می‌تواند نتیجه قرارگیری شما در یک موقعیت جدید یا یک اتفاق نتیجه مدت‌ها تفکر. در هر صورت لازم است، به دنبال واقعی کردن رویاهایتان باشید. نکته طلایی برای هر فرد در خودباوری اوست. باور به اینکه شما شایسته شادی، عشق و موفقیت هستید، تحرک و پویایی به همراه می‌آورد.

شغل شما ممکن است کاری باشد که دوست دارید انجام دهید نه کاری که پول زیادی بیاورد. حرفه‌ای که دوست دارید ممکن است از نگاه دیگران منفی باشد یا خانواده شما آن را دوست نداشته باشند اما شما از ان خسته نخواهید شد، و حاضرنباشید ان را تعویض کنید.

این خود شما هستید که تصمیم میگیریدف پای تصمیم‌هایتان می‌ایستید و آن‌ها را اجرایی میکنید. در این مسیر تنها نیستید و میتوانید از تجربه مشاوران و تشویق افرادی که حمایتتان میکنند استفاده کنید.

در این زمینه ما برایتان مجموعه‌ای از ویژگی‌‌های شغل خوب و مناسب را در نظر گرفتیم، که برای هر فرد به صورت خصوصی می‌تواند دیدگاه جدیدی ایجاد کند.

آیا شغل فعلی را باید رها کرد؟

برخی از افراد به دلیل نارضایتی از شرایط کار خود مدام با تجسم شغل دلخواهشان ساعات کاری را تحمل و سپری می‌کنند. بله این یک واقعیت است که ممکن است شما مشغول انجام کاری باشید که ویژگی شغل خوب و مورد نظر شما را ندارد.

اما به یاد داشته باشید بخشی از این ویژگی‌ها ساختنی است. بهتر است ابتدا پتانسیل‌های محیط فعلی را بررسی کنید. اندکی از چارچوب‌ها و محدودیت‌های ذهنی فاصله بگیرید و در شرایطی آرام و بدون سوگیری فعالیت فعلی‌تان را بازبینی کنید.

اگر محیط کاری شادی دارید، این یک ویژگی شغل خوب است. اگر مسیر رفت و آمدتان آسان و در دسترس است، اگر پله‌های ترقی را در نزدیکی خود احساس میکنید، اگر گستره کاریتان برای شما جذاب است، اگر شغل شما به افراد بسیاری کمک میکند، اگر درآمدتان مناسب است، اگر احساس مفید بودن دارید ویا فکر میکنید با خواندن این مطالب توانسته‌اید با کارتان ارتباط برقرار کنید، باید بگوییم همه این‌ها صفات و ویژگی شغل خوب هستند.

اما اگر با بالا رفتن آگاهیتان به این فکر می‌کنید که جایگاه شما در عرصه‌ی دیگر یا در محیطی دیگر تعریف شده لازم است اقداماتی را برای خارج شدن از این وضعیت انجام دهید. اما این اقدامات باید حرفه‌ای و قابل اجرا باشد به گونه‌ای که به موقعیت مالی و روانی شما آسیب نزند.

این‌که شما در انتخاب‌تان اشتباه کردید خطایی قابل جبران است و باید بپذیرید که اکنون این نیاز در شما ایجاد شده که به دنبال رویایتان روانه شوید. فرصت را غنیمت بدانید و اجازه ندهید پروسه تحقق خواسته‌تان به تعویق بیوفتد.

همین حالا اقدام کنید اما همواره حرفه‌ای عمل کنید. اولین قدم می‌تواند گفتگو با یک فرد که در این زمینه تخصص دارد، باشد. در این‌صورت ریسک‌های احتمالی را سالم و کم میکنید. نکته بسیار مهم این است که هیچ تیپ شخصیتی نسبت به دیگری برتری ندارند علاوه بر  این مشاوره ها برای ارتقا شخصیتی و خلق پتانسیل حداکثری افراد است.

زمانی‌که برای رهایی از محدودیت‌ها اقدام به انجام مشاوره حرفه‌ای می‌کنید و زمانتان را برای توسعه فردی و زندگی کاریتان سرمایه گذاری میکنید تا زندگی بهتر و درآمد بیشتر را تجربه کنید با همراهی دکتر راه‌ها با سرعت بالاتری به تجربه تحقق خواسته‌ها دست میابید.

نکات مهم در انتخاب شغل خوب

این روزها شغل‌های خوب کم نیستند و باید در نظر داشته باشید که همه ایده های شغلی برای شخص خاصی مناسب است؛ برای مثال ممکن است همان شغلی که برای شما بسیار مناسب است برای نزدیک‌ترین دوست‌تان شغل مناسبی نیست.

شغل‌های مناسب هر شخص به راحتی مشخص نمی‌شوند اما تست‌های روان‌شناسی خاصی وجود دارند که علایق و استعدادهای شما را مشخص می‌کنند و انتخاب شغل را برای شما راحت‌تر می‌کنند. بهتر است این تست روان‌شناسی در سنین نوجوانی و جوانی گرفته شود اما اگر به هر دلیلی تا کنون تست‌های مهارتی روان‌شناسی را شرکت نکرده‌اید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که این کار در مسیر شغلی شما نقش مهمی خواهد داشت.

البته از علاقه هم غافل نشوید، ممکن است شما به شغل خاصی علاقه داشته باشید اما مهارت خاصی در آن نداشته باشید. در این صورت با تلاش می‌توانید این مهارت را به دست بیاورید و به بهترین نتیجه ممکن برسید. اگر در مسیر شغلی‌تان سعی کنید در حرفه‌های خاصی فعالیت کنید.

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید در مسیر شغلی‌تان موفق شوید این است که از یک متخصص باتجربه در حرفه خودتان استفاده کنید و در مسیر شغلی‌تان از او کمک بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر حرفه شما امکان کارآموزی دارد بهتر است یکی دو سالی در مقام کارآموزی یک شخص حرفه‌ای باشید.

البته کارآموزی شاید درآمدی نداشته باشد و یا درآمد آن بسیار کم باشد اما از طرف دیگر می‌توانید در کنار یک شخص حرفه‌ای تجربه کسب کنید و مشتریان خوبی جذب کنید. از طرف دیگر در نظر داشته باشید که کارآموزی این فرصت را به شما می‌دهد که برخی از پروژه‌های آسان را خودتان انجام دهید و اگر کارفرما از شما راضی باشد احتمالا بعد از ایام کارآموزی به صورت مستقیم با شما کار می‌کند.

همان‌طور که گفته شد شغل‌های خوب کم نیستند اما ممکن است برای اشخاص متفاوت باشند. در مقاله تغییر شغل مثلث را بیان کردیم و ارتباط مابین مهارت، استعداد و علاقه را توضیح دادیم.

مطالعه این مقاله هم ممکن است به شما کمک کند البته تغییر شغل ممکن است در روزهای اول انتخاب کار  جدیدتان کمی خطرناک باشد چراکه ممکن است شغل و درآمد خود را از دست بدهید. در این عنوان پیشنهاد می‌کنیم ابتدا  کار جدید خود را در وقت‌های آزاد جلو ببرید و در صورت داشتن رضایت از شغل قبلی خود استعفا دهید اما قبل از این کار حتما مطمئن شوید که به درآمد پایداری رسیده‌اید.

درآمد پایدار در شغل خوب ممکن است از نظر هر شخص متفاوت باشد؛ شاید شما به ماهیانه ۲۰ میلیون تومان رضایت داشته باشید و دوست شما حقوق ۳ میلیون در ماه را یک درآمد خوب و مناسب بداند. به هر حال باید در نظر داشته باشید که شرایط افراد متفاوت است و نباید همه جنبه ‌های شغلی را یکسان تصور کرد.

در ادامه به مزایای معرفی کسب و کار می‌پردازیم.

مفهوم کسب و کار اینترنتی چیست؟

انواع ایده کسب و کار اینترنتی اصولا شامل فروش دو دسته از محصولات می‌شوند. نوع اول این ایده‌های شغلی محصولات فیزیکی مانند کتاب، لباس، غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات این چنینی هستند. نوع دیگر محصولات که می‌توان به صورت اینترنتی آنها را به فروش رساند محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های دیجیتال، فیلم‌های آموزشی، وبلاگ‌ها و مواردی از این قبیل هستند.

در واقع به لطف محبوبیت استفاده از اینترنت در سطح جهان این روزها دیگر کسب درآمد از اینترنت برای کسانی که می‌خواهند درآمدی اضافی داشته باشند کاملاً امکان‌پذیر و دست‌یافتنی شده است. خصوصاً در دوران همه گیری ویروس کرونا ایده کسب و کار آنلاین و اینترنتی خصوصا در منزل، بهتر از سایر مشاغل توانسته‌اند پیشرفت کنند، زیرا محدودیتی برای انجام آن‌ها وجود ندارد و حتی به صورت دورکاری نیز می‌توان آن‌ها را انجام داد.

آن‌چه که باعث تشویق مردم به خلق یک ایده کسب و کار اینترنتی می‌شود این است که این پروژه‌ها و کسب و کارها به هزینه اولیه بالایی نیاز ندارند و درآمد حاصل از آن‌ها سود خالص است.

مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی چیست؟

انواع ایده کسب و کار اینترنتی که ما در این مقاله به شما معرفی کردیم می‌توانند مزایای بسیار زیادی برایتان به همراه داشته باشند. حال به منظور آشنایی بیشتر شما با این مزایا قرار است در ادامه این بخش آن‌ها را به شما معرفی کنیم:

  • استقلال در شغل

همان‌طور که می‌دانید کار کردن در بستر اینترنت شغلی رایگان است که در آن افراد می‌توانند کارهایی را که به آن علاقه دارند و با مهارت‌های آن‌ها نیز سازگار است را انتخاب کنند و مشغول به کسب درامد از آن شوند. به عنوان مثال می‌توان به گروه‌های آنلاین فروش محصولات اشاره کرد که این روزها در تمامی کشورهای جهان گسترش یافته‌اند و دلیل این گسترش نیز بازار بزرگ و تجارت بی حد و مرز به واسطه اینترنت است. همچنین شما با مشغول شدن در یک کار اینترنتی دیگر همانند شغل‌های سنتی مدام مجبور به گوش کردن دستورات کارفرمایتان نیستید و از استقلال کامل برخوردارید.

  • ساعات کاری انعطاف پذیر

یکی از دلایل اصلی که افراد تصمیم می‌گیرند به خاطر آن یک شغل اینترنتی را انتخاب کنند ساعات کاری منعطف آن است. همان‌طور که می‌دانید تاریخ و یا ساعت مشخصی برای کار کردن شما در اینترنت وجود ندارد. شما می‌توانید با توجه به تاریخی که باید پروژه‌تان را تحویل دهید و بنابر سلیقه خود ساعت کاری معینی را برای خود انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که درست است که شما همانند شغل‌های سنتی مجبور به آماده شدن و رفتن به سرکار در ساعت مشخصی نیستید اما به منظور پیشبرد هرچه بهتر پروژه‌های خود موظفید تا به صورت منظم و در ساعاتی مشخص بنابر سلیقه خود آماده به کار شوید.

  • داشتن اوقات فراغت بیشتر

با انتخاب هر یک از انواع ایده کسب و کار اینترنتی که در بالاتر به شما معرفی کردیم (معرفی کسب و کار) شما دیگر می‌توانید وقت بیشتری را به خود اختصاص دهید و از اوقات فراغتتان در کنار خانواده و یا دوستان استفاده کنید.

  • نداشتن هیچ گونه لباس رسمی

محدود نشدن به یک یونیفرم و لباس رسمی به منظور انجام وظایف می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. شما با شروع  یک کسب و کار اینترنتی دیگر حتی با لباس خواب خود نیز می‌توانید مشغول به کار شوید. البته علاوه بر نداشتن لباس رسمی شما دیگر محدودیت مکان فیزیکی نیز ندارید که بسیار فوق العاده است. شما حتی می‌توانید به هنگام سفر نیز کار کنید و یا اینکه از روی تخت‌خوابتان پروژه‌ها را هدایت کنید.

  • بازده مالی مناسب

اکنون که به معرفی کسب و کار ها پرداختیم ، این نکته را بدانید که تمامی شغل‌های اینترنتی بازه دستیابی به سودهای کلان را دارند. اگر در این کار مبتدی هستید و هنوز نتوانستید به میزان درآمد قابل قبولی برسید اصلاً نگران نباشید و بدانید که این مشکل با مرور زمان و افزایش تجربه شما حل خواهد شد.

تمرین عملی برای شناسایی ویژگی شغل خوب برای شما

  1. لیستی از مهارت‌ها، توانایی‌ها، خواسته‌ها و نقاط قوتتان تهیه کنید.
  2. حال برای هر کدام از این مؤلفه‌های فردی یا خواسته‌ها مسیری را برای شکوفایی و رسیدن طراحی کنید.
  3. اکنون محیطی را که میتوانید از این پتانسیل‌های فردی بهره ببرید یا به اهدافتان (چه در زمینه کسب و کار و چه توسعه فردی) تجسم کنید.
  4. محیط کاری مناسب شما که دارای ویژگی‌های مورد نظر است، لازم است توسط خودتان شناخته شود.
  5. با افراد موفق در مسیر شغلی خود معاشرت کنید.
  6. برای تبلیغات کسب و کار خود مسیر مشخصی را ایجاد کنید.
  7. برنامه ریزی برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر را فراموش نکنید.
  8. حال لازم است تا این شرایط را بازبینی کنید تا به تطبیق‌هایی که مد نظرتان هست برسید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ایده‌­های موفق برای کسب کار پرداخته شد، برای جمع بندی آخر از این نوشتار به این موضوع توجه داشته باشید که برای رسیدن به درآمد مشخص اولین قدم شناخت توانایی و استعدادهای خود است.

در ادامه توجه داشته باشید که بعد از شناخت توانایی و مهارت‌­های خود نیاز به برنامه­‌ریزی دقیق و جامع در راستای رسیدن به اهدافتان دارید.

توجه کنید، یکی از راه­های مهم در جهت دستیابی به اهداف و آرزوهای خود معاشرت و تبادل نظر با افراد موفق است. معاشرت با این افراد به شما امکان می­‌دهد که از موانع موجود در سر راه خود آگاه بشوید و با دید بازتری برای عبور از آن­ها اقدام کنید

برخی از سوالات رایج

تاثیر شغل مناسب در زندگی ما چیست؟

شغلی که انتخاب می‌کنیم تأثیر مستقیم بر سبک زندگی ما دارد. با یک بررسی ساده می‌توانیم به نتایج قابل توجهی برسیم. اگر انتخاب شغل صرفاً برای کسب درآمد باشد، با توجه به هدف که همان کسب پول بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزنیم و برایمان مهم نباشد که چه تأثیراتی روی خودمان یا دیگران دارد.

مهارت‌های شغل خوب اینترنتی کدامند؟

  • ساخت یک فروشگاه اینترنتی خاص
  • آموزش در دنیای مجازی
  • کسب درآمد از یوتیوب
  • بلاک چین و ارزهای دیجیتال
  •  مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت، سئو و تولید محتوا
  • سرمایه‌گذاری در بورس

ویژگی های یک شغل خوب چیست؟

ویژگی شغل خوب جزو مطالبی است که باید با دقت بررسی گردد و نتایج تحقیقات صورت گرفته از افراد مختلف با سنین و تجربه های گوناگون نشان داده است، که افراد با نارضایتی از زندگی شغلی خود ممکن است، بین ۱۰ الی ۱۵ بار تجربه‌ی تغییر شغل را داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست